torsdag 11 november 2010

Hjärnsläpp!

Köpte så fint grönrandigt tyg nyss och var så himla sugen på att sätta saxen i det och sy nåt fint till lilla F. Började bra med att jag klippte ut två likadana mönsterbitar istället för två spegelvända. Bara att göra om och göra rätt. När jag sen började sy så gick det så himla smidigt och jag hade t.o.m. en fin passande röd dragkedja liggande här som mor hittat i nån gömma och som jag fick härom veckan. Det trilskades inte ens när denna skulle sys i, vilket är standard i vanliga fall. När jag till sist skulle börja sy dit kantbandet så började det dock att jävlas. Sprättade, sydde om, klippte bort och gjorde om allt från början innan det till slut blev bra! När jag så glad och nöjd skulle syna det nästan färdiga plagget (saknas knappar) så upptäcker jag att jag i mitt härliga syflow inte tittat efter vad som var fram och bak på byxorna och därför sytt fast dragkedjan i sömmen mitt bak istället för mitt fram!! Aaaaarrgghhh!!!


Fin dragkedja iaf....


Det grönrandiga tyg jag hade kvar räckte inte till ett par nya byxor så jag var tvungen att börja tröstsy ett par andra i detta fantastiskt fina 70-talstyg som ovan nämnda mor hittat i ännu en gömma och frågade om jag ville ha. Fattas bara! Det färdiga resultatet kommer snart.

1 kommentar:

  1. Hej...
    å, vad tråkigt det är att misslyckas... men du kanske kan starta en ny trend med dragkjedjan på ryggen :-)
    Välkommen till bloggvärlden, förresten!

    SvaraRadera