söndag 9 januari 2011

Veckans retropryl - nummer ett

Har tänkt att jag varje vecka under 2011 ska lägga ut bilder på någon retropryl som jag har här hemma. Tanken är att det främst ska vara saker från 50-, 60- och 70-talet, men jag vet redan nu att det kommer att smyga sig in åtminstone en 80-talsgrej. : )

Först ut blir det här lejonet som jag köpte i en antikaffär för några år sedan och är väldigt förtjust i. Det är ett salt- eller pepparkar egentligen, men jag har det bara som prydnad. Vet inget om var det kommer ifrån eller när det är tillverkat. Under står det bara "TERRA IMPORT"och så är det ett T inuti en cirkel. Någon annan som vet mer om detta charmiga lejon?


 

1 kommentar:

  1. Stilig løve! Elsker slike TING med sjel, som ikke er supersøte, bare stilige:-)
    Mayen

    SvaraRadera