söndag 6 november 2011

Veckans retro - nummer fyrtiofyra

Det här dockhuset från BRIO hade jag när jag var liten och sedan har även storebror lekt med det. De senaste åren har det tillbringat inpackat på vinden tyvärr. Jag tycker det är grymt snyggt och skulle gärna ha det framme jämt, men jag vet inte riktigt vart jag ska göra av det. Lillebror får iaf vänta ett tag till innan han får leka med det.

Köket

Här verkar det bo en kreativ familj.


Badrummet


Barnrummet

Vardagsrummet

Ingen stor platt-tv i centrum här inte.

Planlösning

Den här lilla traditionella kärnfamiljen bor i huset. Egentligen är det ju Fisher Price-figurer men de har alltid bott här. Jag vill minnas att det lilla barnet tillbringade mycket tid i badkaret och jag tycker än idag att det ser nybadat ut på nåt sätt. Tror att det är håret som gör det.


Fisher Price-familjen har dock med sig en egen möbel och lustigt nog är det en symaskin!! Passar ju rätt bra tycker jag. ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar